Categorie: Analytics

Data is het nieuwe goud voor veel bedrijven. Als je wil innoveren en je bedrijf wilt laten groeien, heb je de juiste data nodig. Maar hoe analyseer je al die informatie? Hoe verkrijg je de juiste analytics en hoe kunnen zaken als AI en ML je daarbij helpen? Dit zijn vragen die veel bedrijven hebben, in hun zoektocht naar de juiste oplossing voor hun bedrijf.

Er zijn veel manieren waarop data binnen bedrijven wordt verzameld, het moeilijkste op dit moment is om alle data samen te brengen in één systeem.

Data science en Analytics

Om als bedrijf meer data gedreven te worden, zal je alle informatie samen moeten brengen in één data warehouse. Op die manier kunnen uitgebreide analyses worden gedaan en kunnen relaties worden gelegd die voorheen onmogelijk waren. Door middel van articial intelligence (AI) en het bouwen van machine learning modellen, kan je als bedrijf een veel beter inzicht krijgen in hoe processen lopen en zich ontwikkelen. Ook is het mogelijk om snel groei, problemen of uitdagingen te identificeren. Die zorgt voor stabielere en stijgende inkomstenbronnen, die minder beïnvloed worden door problemen, storingen of menselijke fouten.

Datawetenschap is hot, en het vinden van een data-analist voor je bedrijf is erg duur, daarom zoeken bedrijven naar geavanceerde tools die hen kunnen helpen hun gegevens te analyseren zonder de hulp van een data-analist. Of, ze kunnen op zoek gaan naar bedrijven die veel expertise hebben, om hen te helpen bij het analyseren van hun gegevens. Het aantal tools dat helpt bij het analyseren van al die bedrijfsgegevens groeit elke dag. Het is wel nog moeilijk om de juiste tool of de juiste partner te vinden.

Marketeers zien generatieve AI als game changer

Marketeers zien generatieve AI als game changer

Marketeers zien generatieve AI vaak als een game changer. Wel hebben zij zorgen over de nauwkeurigheid en de betrouwbaarheid van data. Marketeers hebben tools voor generatieve AI, zoals ChatGPT, omarmd. Dat blijkt uit onderzoek van Salesforce, waarin 60 procent van de marketeers aangeeft de tech... Lees meer

date9 uur geleden
CloudFabrix wil alle telemetrie omzetten naar OpenTelemetry

CloudFabrix wil alle telemetrie omzetten naar OpenTelemetry

Niet alle data is van nature geschikt voor full-stack observability-platformen, zoals dat van Cisco. CloudFabrix wil dat probleem oplossen door middel van de Observability Data Modernization Service (ODMS). Cisco kondigde afgelopen februari tijdens Cisco Live in Amsterdam een tech preview van he... Lees meer

date1 dag geleden
Wordt Nvidia de koning van de techindustrie?

Wordt Nvidia de koning van de techindustrie?

Een toch redelijk onbekende videokaartmaker is ineens wereldnieuws. Je kan op elke dagelijkse krant en generieke nieuwswebsite ineens artikelen vinden over Nvidia. Het bedrijf dat zijn oorsprong vooral kent in de gamingindustrie is ineens wereldnieuws omdat het de rekenkracht (chips) kan leveren di... Lees meer

date1 dag geleden
Salesforce realiseert 12 procent groei op jaarbasis

Salesforce realiseert 12 procent groei op jaarbasis

Salesforce heeft zijn resultaten voor het eerste kwartaal bekendgemaakt. Hoogtepunten zijn een omzetstijging van 11 procent op jaarbasis tot een totaal van 8,25 miljard dollar (7,7 miljard euro) en een stijging van 13 procent bij het aanhouden van constante valuta. De GAAP operationele marge voor h... Lees meer

date5 dagen geleden
ExpertExpert bijdrage Supply chain versterken? Investeer in technologie 

Supply chain versterken? Investeer in technologie 

De wereldwijde logistieke chaos was de afgelopen jaren groot. Geopolitieke onrust, extreme weeromstandigheden en tekorten aan arbeidskrachten zorgden voor stressvolle periodes.  Als we naar de huidige situatie kijken zien we nog steeds diezelfde onrust heersen binnen de supply chains.  Bedrijven ... Lees meer

date5 dagen geleden
Europese merken en retailers vechten tegen economische druk

Europese merken en retailers vechten tegen economische druk

Europese merken en retailers staan onder flinke economische druk. Wel verwachten zij dat het economische klimaat verbetert, waarvoor ze voorbereidingen treffen. Dat constateert Salesforce in een recent onderzoek. Vooral door hogere operationele kosten, zoals door hogere energieprijzen, en vermin... Lees meer

date6 dagen geleden
Waar is Apple in de AI-race?

Waar is Apple in de AI-race?

We kunnen wel stellen dat 2023 in het teken staat van generatieve AI. Elk gerespecteerd techbedrijf doet er wel iets mee of wil er iets mee doen. Iedereen praat erover, maar bij één techbedrijf is het opvallend stil. Apple lijkt het allemaal langs zich heen te laten gaan. Blijft dat zo? Of kunnen... Lees meer

date7 dagen geleden
ExpertExpert bijdrage AIOps werkt alleen goed met ‘Human intelligence’

AIOps werkt alleen goed met ‘Human intelligence’

Hoe zorg je voor hoge uptime en een korte hersteltijd? Als we de artikelen over AIOps mogen geloven, zijn self-healing systemen met AI het wondermiddel. Toch is er iets dat nog belangrijker is: een goed fundament dat context geeft aan observability. Pas dan kun je je proces effectief met AI inricht... Lees meer

date11 dagen geleden
‘IT-teams kopen tech die hun infrastructuur niet ondersteunt’

‘IT-teams kopen tech die hun infrastructuur niet ondersteunt’

Uit een nieuwe studie blijkt dat IT-teams onder zware druk staan om sneller te moderniseren dan nodig is. Een nieuw rapport, "IT Leader Insights: The State of IT Modernization Priorities and Challenges Amid Economic Headwinds," onthult de uitdagingen waarmee IT--beslissers worden geconfronteerd ... Lees meer

date12 dagen geleden
1 2 3 159