Marketeers zien generatieve AI als game changer
Marketeers zien generatieve AI vaak als een game changer. Wel hebben zij zorgen over de nauwkeurigheid en de betrouwbaarheid van data.
Marketeers hebben tools voor generatieve AI, zoals ChatGPT, omarmd. Dat blijkt uit onderzoek van Salesforce, waarin 60 procent van de marketeers aangeeft de tech... Lees meer
CloudFabrix wil alle telemetrie omzetten naar OpenTelemetry
Niet alle data is van nature geschikt voor full-stack observability-platformen, zoals dat van Cisco. CloudFabrix wil dat probleem oplossen door middel van de Observability Data Modernization Service (ODMS).
Cisco kondigde afgelopen februari tijdens Cisco Live in Amsterdam een tech preview van he... Lees meer
Wordt Nvidia de koning van de techindustrie?
Een toch redelijk onbekende videokaartmaker is ineens wereldnieuws. Je kan op elke dagelijkse krant en generieke nieuwswebsite ineens artikelen vinden over Nvidia. Het bedrijf dat zijn oorsprong vooral kent in de gamingindustrie is ineens wereldnieuws omdat het de rekenkracht (chips) kan leveren di... Lees meer
Oracle’s strategie voor generative AI draait om infrastructuur en apps
Oracle heeft flink wat grote AI-projecten. Ook generative AI spreekt het bedrijf zeker aan. Toch lijkt Oracle zich niet te gaan mengen in de race voor de beste chatbot, zoals OpenAI, Microsoft en Google dat doen. Oracle gooit het over een andere boeg. Het levert de onderliggende infrastructuur en z... Lees meer
Salesforce realiseert 12 procent groei op jaarbasis
Salesforce heeft zijn resultaten voor het eerste kwartaal bekendgemaakt. Hoogtepunten zijn een omzetstijging van 11 procent op jaarbasis tot een totaal van 8,25 miljard dollar (7,7 miljard euro) en een stijging van 13 procent bij het aanhouden van constante valuta. De GAAP operationele marge voor h... Lees meer
Expert bijdrage
Supply chain versterken? Investeer in technologie
De wereldwijde logistieke chaos was de afgelopen jaren groot. Geopolitieke onrust, extreme weeromstandigheden en tekorten aan arbeidskrachten zorgden voor stressvolle periodes. Als we naar de huidige situatie kijken zien we nog steeds diezelfde onrust heersen binnen de supply chains. Bedrijven ... Lees meer
Europese merken en retailers vechten tegen economische druk
Europese merken en retailers staan onder flinke economische druk. Wel verwachten zij dat het economische klimaat verbetert, waarvoor ze voorbereidingen treffen.
Dat constateert Salesforce in een recent onderzoek. Vooral door hogere operationele kosten, zoals door hogere energieprijzen, en vermin... Lees meer
Waar is Apple in de AI-race?
We kunnen wel stellen dat 2023 in het teken staat van generatieve AI. Elk gerespecteerd techbedrijf doet er wel iets mee of wil er iets mee doen. Iedereen praat erover, maar bij één techbedrijf is het opvallend stil. Apple lijkt het allemaal langs zich heen te laten gaan. Blijft dat zo? Of kunnen... Lees meer
Expert bijdrage
AIOps werkt alleen goed met ‘Human intelligence’
Hoe zorg je voor hoge uptime en een korte hersteltijd? Als we de artikelen over AIOps mogen geloven, zijn self-healing systemen met AI het wondermiddel. Toch is er iets dat nog belangrijker is: een goed fundament dat context geeft aan observability. Pas dan kun je je proces effectief met AI inricht... Lees meer
‘IT-teams kopen tech die hun infrastructuur niet ondersteunt’
Uit een nieuwe studie blijkt dat IT-teams onder zware druk staan om sneller te moderniseren dan nodig is.
Een nieuw rapport, "IT Leader Insights: The State of IT Modernization Priorities and Challenges Amid Economic Headwinds," onthult de uitdagingen waarmee IT--beslissers worden geconfronteerd ... Lees meer